Aktuelni projekti
Ciljevi koje želimo da postignemo realizacijom ovih projekata su:
- Pružanje prilika za razvoj nastavnicima i saradnicima
- Unapređenje kvaliteta nastave
- Bolji akademski razvoj učenika i studenata
Promocija posvećenosti obrazovnih ustanova LINK edu Alliance najvišim obrazovnim, pedagoškim i tehnološkim standardima
Aktivni projekti
EdTech TRENDS: OPPORTUNITIES AND CHALLENGES FOR K–12 AND HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS
Oznaka projekta: National project No. LEA/IT/N-01-10/2022/01-05/2023
Project Manager: prof. dr Valentin Kuleto, Associate Professor
Opis projekta: Cilj ovog naučnog projekta je da istraži nove trendove i softverska rešenja u oblasti EdTecha u K–12 obrazovanju. Projekat će analizirati postojeća EdTech rešenja i tehnologije, kao i njihov uticaj na obrazovanje i učenje, kako bi se definisali novi pravci razvoja i prilike za unapređenje obrazovnog sistema.
Cilj projekta: Cilj projekta je da identifikuje prednosti i izazove korišćenja tehnologije u obrazovanju i da pruži preporuke za njihovo efektivno korišćenje u školama i visokoobrazovnim institucijama.
Partneri: LINKgroup, Fakultet savremenih umetnosti Beograd, Visoka škola strukovnih studija za informacione tehnologije – ITS Beograd
Ishodi projekta: Očekivani ishod ovog naučnog projekta je da se ispita razvoj novih IT trendova i softverskih rešenja u K–12 obrazovanju i da se identifikuju prilike i izazovi sa kojima se susreću institucije K–12 i visokog obrazovanja. Takođe, očekuje se da će rezultati istraživanja pomoći u poboljšanju kvaliteta obrazovanja i prilagođavanju na potrebe savremenog sveta, kao i da će doprineti razvoju inovativnih rešenja u oblasti EdTecha.
Trajanje projekta: 1. 10. 2022 – 1. 5. 2023. godine
Status projekta: Aktivan
Pepper in Classroom 2022/23
Oznaka projekta: National project No. LEA/IT/N-02-10/2022/02-10/2023
Opis projekta: Istraživanje procenjuje: 1. uticaj prisustva edukativnog robota Peppera u nastavi na akademska postignuća učenika, socioemocionalne reakcije i spremnost za učešće u eksperimentalnoj grupi (rezultati testiranja iz odabranog predmeta tokom nastave); istraživanje će meriti nivo sticanja znanja, sticanja veština za rešavanje problema i korišćenje strategija (Blumova taksonomija); 2. rezultate testiranja tokom nastave na časovima iz onih predmeta koje deca u Savremenoj osnovnoj školi (odabrane grupe) imaju sa redovnim nastavnikom (kontrolna grupa), socioemocionalne reakcije i spremnost dece da učestvuju u eksperimentalnoj grupi; 3. zapažanja roditelja/staratelja o ponašanju deteta tokom istraživanja; 4. stavove deteta prema edukativnom robotu Pepperu kao asistentu nastavnika (eksperimentalna grupa).
Cilj projekta: LINKgroup (LINK edu Alliance), čiji je deo i Savremena osnovna škola, pokrenuo je naučni projekat „Pepper in Classroom” sa ciljem da se utvrdi u kojoj meri edu-robot može biti koristan u usvajanju gradiva kod učenika osnovne škole, odnosno da se prate akademski i socioemocionalni razvoj učenika. Tokom trajanja jedne faze istraživanja (od 11. 11. 2022. do 11. 1. 2023) sprovelo bi se nadgledano, kontrolisano istraživanje u kom bi se pratili akademsko postignuće učenika, njihov socioemocionalni odgovor, kao i impresije roditelja. Predviđeno je da u ovom projektu učestvuju četiri odeljenja Savremene osnovne škole.
Project Manager: prof. dr Valentin Kuleto, Associate Professor
Partneri: LINKgroup, Fakultet savremenih umetnosti Beograd, Visoka škola strukovnih studija za informacione tehnologije – ITS Beograd, Savremena osnovna škola
Ishodi projekta: Očekivani ishod projekta „Pepper in Classroom 2022/23” je utvrđivanje učinka edukativnog robota Peppera na akademska postignuća učenika, njihove socioemocionalne reakcije i stavove prema korišćenju robota u nastavi te naučna dedukcija koja će doprineti boljem razumevanju uzročno-posledične veze i dati rezultate široj naučnoj zajednici i društvu kao bazu za nova istraživanja.
Trajanje projekta: 2. 10. 2022 – 1. 10. 2023. godine
Status projekta: Aktivan
Become a VR Pro
Oznaka projekta: National project No. LEA/IT/N-03-12//2022/03-09/2023
Opis projekta: Tehnološki napredak i digitalne mogućnosti transformišu obrazovno okruženje na razne načine. Stoga je neophodno steći esencijalne kompetencije u svetu danas i osigurati da fascinacija tehnologijom ne prevlada nad ciljevima učenja. U ovom projektu istraživači će ispitati sposobnosti virtualne, proširene i mešane stvarnosti, predlažući načine poboljšanja učenja korišćenjem postojećih VR/AR rešenja kao alata za učenje i strukturiranjem procesa učenja. VR/AR rešenja mogu pomoći ljudima da nauče stvari koje bi bile nemoguće ili teško shvatljive na drugi način. Postoji više razloga zašto VR može uspešno biti korišćen u obrazovanju: može pomoći da se smanje barijere za pristup mestima koja su inače nedostupna, bilo zbog promene u istorijskom periodu ili zbog potrebe da se sačuvaju istorijske i prirodne vrednosti od uticaja čoveka, zatim da apstraktno učenje postane konkretno, pomažući u savladavanju složenih pojmova, i u osiguravanju inkluzivnog obrazovanja. Ove mogućnosti treba iskoristiti da bi se poboljšalo razumevanje. Projekat razmatra mogućnosti primene VR/AR i AI tehnologija u obrazovanju u okviru formalnog obrazovanja u institucijama koje spadaju pod LINK edu Alliance i nudi dobre prakse i optimalna nova rešenja.
Cilj projekta: Cilj projekta je istraživanje mogućnosti primene virtualne realnosti (VR) u obrazovanju i njena primena u nastavi u obrazovnim ustanovama formalnog obrazovanja LINK edu Alliance: Savremenoj osnovnoj školi, Savremenoj gimnaziji, International Schoolu, Srednjoj školi za IT (ITHS), Visokoj školi za IT (ITS) i Fakultetu savremenih umetnosti. Projekat razmatra različite VR/AR oblasti, ali i AI granične oblasti i njihovu primenu u obrazovanju.
Project Manager: prof. dr Valentin Kuleto, Associate Professor
Partneri: LINKgroup, Fakultet savremenih umetnosti Beograd, Visoka škola strukovnih studija za informacione tehnologije – ITS Beograd, Srednja škola za informacione tehnologije – ITHS Beograd, Savremena osnovna škola, International School, Savremena gimnazija, Institut za moderno obrazovanje
Ishodi projekta: Očekivani ishodi projekta su razvoj nastavnika i saradnika, unapređenje kvaliteta nastave, bolji akademski razvoj učenika i studenata, upoznavanje nastavnika sa tehnologijom virtuelne realnosti i imerzivne virtuelne realnosti, kreiranje baze znanja korišćenja VR-a, otkrivanje najboljih praksi i mogućnosti primene VR rešenja u obrazovanju, primena VR rešenja u redovnoj nastavi u obrazovnim ustanovama LINK edu Alliance, ogledna nastava – primena VR rešenja u nastavi.
Trajanje projekta: 3. 12. 2022 – 3. 9. 2023. godine
Status: Aktivan
LINK edu Alliance Research: SERBIA K–12 teacher working hours activity composition and AI-based improvement possibilities
Oznaka projekta: National project No. LEA/IT/N-08-03//2022/08-05/2023
Opis projekta: Da bi se postigao viši standard učenja, ključno je identifikovati faktore koji doprinose opterećenju nastavnika. Upravljanje učinkom nastavnika je ključno za efikasno postizanje ciljeva i zadataka visokokvalitetnih obrazovnih standarda, jer je to stalan proces za identifikaciju, evaluaciju i razvoj učinka nastavnika. Možda možemo smatrati da su naši nastavnici efektivni jer rade prave stvari, ali uvek postoji prostor za povećanje efikasnosti kroz sprovođenje radnih aktivnosti na optimalne načine. Iz tog razloga se sprovodi ispitivanje stavova ispitanika iz oblasti formalnog obrazovanja (nastavnika osnovnih i srednjih škola u Republici Srbiji) o kompoziciji njihovih radnih aktivnosti i prostoru za automatizaciju pojedinih procesa upotrebom rešenja zasnovanih na AI tehnologijama. Kvalitet nastavne radne snage treba poboljšati kako bi se podigao obrazovni standard, a istraživanje će dati dragocene zaključke.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i da pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se omogući učenicima da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Project Manager: prof. dr Valentin Kuleto
Ishodi projekta: Očekivani ishodi su analiza trenutnog stanja u pogledu organizacije radnih aktivnosti, znanja o AI-ju, prostora za uvođenje AI technology-based rešenja za bolji teacher performance management u ustanovama osnovnog i srednjeg obrazovanja u Republici Srbiji i predlog mera za implementaciju novih rešenja.
Trajanje projekta: 8. 3. 2022 – 8. 5. 2023. godine
Status: U toku
Uspešno realizovani projekti
Testiranje i uvođenje Lego Mindstorms Robot Inventora u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da pomogne učenicima u K–12 školama da dobiju bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, konkretno Lego Mindstorms Robot Inventora. To uključuje korišćenje različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšale motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i da pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se omogući učenicima da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Project Manager: Maja Ivović
Robot: Lego Mindstorms Robot Inventor
Uloga: Koristi se za kodiranje i učenje kodiranja. Robota čini EVO kocka, koja se može programirati putem tableta direktno ili putem računara. Ako se koristi računar, moramo povezati robota sa računarom. Robot takođe sadrži niz senzora koji se mogu koristiti prilikom programiranja robota; koristi se na FLL takmičenjima.
Predmeti: Primena robota je usmerena ka informatici i robotici.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, konkretno Lego Mindstorms Robot Inventor, pomogne da nauče nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će podržavati njihovo učenje i razvijanje znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2020
Status projekta: završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje tehnologije Lego Mindstorms EV3 Spike 31313 u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da pomogne učenicima u K–12 školama da dobiju bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, konkretno – robota Lego Mindstorms EV3 Spike 31313. To uključuje korišćenje različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšala motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i da pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se omogući učenicima da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Project Manager: Maja Ivović
Robot: Lego Mindstorms EV3 Spike 31313
Uloga: Koristi se za kodiranje i učenje kodiranja. Robota čini EVO kocka, koja se može programirati putem tableta direktno ili putem računara. Ako se koristi računar, moramo povezati robota sa računarom. Robot takođe sadrži niz senzora koji se mogu koristiti prilikom programiranja robota.
Predmeti: Primena robota je usmerena ka informatici i robotici.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, konkretno Lego Mindstorms EV3 Spike 31313, pomogne da nauče nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će podržavati njihovo učenje i razvijanje znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2020
Status projekta: Završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje robota Sphero SPRK+ u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da učenicima u K–12 školama omogući što bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, konkretno – robota Sphero SPRK+. To uključuje upotrebu različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšale motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i da pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se učenicima obezbedi da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Project Manager: Maja Ivović
Robot: Sphero SPRK+
Uloga: Sphero SPRK+ loptica se koristi kao pomoćnik pri učenju logike programiranja i programskog jezika JavaScript. Kretanje Sphero loptice je moguće programirati pomoću grafičkog interfejsa, putem kog učenik upoznaje i razvija logiku programiranja, ali se Sphero može koristiti i kao pomoćnik pri postepenom učenju programskog jezika JavaScript tako što se robotu daju komande na ovom jeziku.
Predmeti: Primena robota je usmerena ka učenju programiranja i učenju programskog jezika JavaScript.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, konkretno – robot Sphero SPRK+, pomogne da steknu nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će podržati njihovo učenje i razvijanje znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2020
Status projekta: Završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje Miko robota u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da omogući učenicima u K–12 školama što bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, konkretno – Miko robota. To uključuje upotrebu različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšale motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i da pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se učenicima obezbedi da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Project Manager: Maja Ivović
Robot: Miko
Uloga: Miko ima na desetine emocija (i nekoliko trikova u rukavu). On ne samo da vas prepoznaje i oslovljava po imenu već i se i ponaša u skladu sa vašim raspoloženjem i svakim danom vas malo bolje upoznaje. To nije samo najpametniji mali robot kojeg ćete ikada sresti, već je i vaš prijatelj.
Predmeti: Primena robota je usmerena na uvođenje učenika u svet robotike i veštačke inteligencije.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, konkretno – Miko robot, pomogne da steknu nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će podržati njihovo učenje i razvijanje znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2023
Status projekta: Aktivan
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje Ultimate 2.0 u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da omogući učenicima u K–12 školama što bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, konkretno – robota Ultimate 2.0. To uključuje upotrebu različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšale motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i da pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se učenicima obezbedi da informacijama i materijalima pristupaju bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Project Manager: Maja Ivović
Robot: Ultimate 2.0
Uloga: Ultimate 2.0 je napredni programabilni robotski komplet koji se sastoji od više od 550 mehaničkih delova i elektronskih modula za 10 prilagođenih robota i mnogo više projekata proizvođača. Kompatibilan sa platformom proizvođača i Arduinom, komplet omogućava vašoj mašti da dosegne do neslućenih visina. Nebo je zaista jedina granica! Komplet je idealan za one koji obožavaju robote. Gradite uzbudljive projekte sa ovim kompletom i doživite radost pretvaranja vaših ideja u stvarnost.
Predmeti: Robot Ultimate 2.0 koristi se na časovima informatike i robotike. Postoje dva nivoa njegovog korišćenja u nastavi: prvi nivo obuhvata kreiranje robota, sklapanje hardvera, postavku softvera na hardver i pokretanje robota, dok drugi nivo podrazumeva programiranje robota, interakciju sa njim, isprobavanje pokreta, svetla, senzora itd. Stariji učenici ga povezuju sa Arduinom i na taj način se njegova primena proširuje i na oblast programiranja i elektronike.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, konkretno – robot Ultimate 2.0, pomogne da steknu nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će podržati njihovo učenje i razvijanje znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2020
Status projekta: Završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance
Testiranje i uvođenje robota Osmo Awbie u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da učenicima u K–12 školama omogući što bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, konkretno – robota Osmo Awbie. To uključuje upotrebu različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšale motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i da pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se učenicima omogući da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Project Manager: Maja Ivović
Robot: Osmo Awbie
Uloga: Pretvorite svoj tablet u praktičnu avanturu kodiranja. Dizajniran za uzrast od 5 do 10 godina, početni komplet za kodiranje pomaže detetu da stekne veštine kodiranja postepeno napredujući sa tri praktične igre za učenje. Gledajte svoje dete kako uči da kodira dok povezuje šarene blokove koda u fizičkom svetu kako bi zacrtalo avanturu na svom ekranu.
Predmeti: Osmo Awbie upotrebljava se na časovima digitalnog sveta, robotike, DL-a i sveta oko nas. Koristi se pre svega da približi učenicima blokovsko programiranje kroz interaktivni interfejs, gde postoje aplikacije na kojima uče brojeve i sabiranje, orijentaciju u prostoru (razlikovanje desne i leve strane) pomoću simuliranog kretanja glavnog junaka, tj. učenika.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, konkretno – Osmo Awbie, pomogne da steknu nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će podržati njihovo učenje i razvijanje znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2020
Status projekta: Završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje robota Sphero Mini u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da učenicima u K–12 školama omogući što bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, konkretno – robota Sphero Mini. To uključuje upotrebu različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšale motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i da pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se obezbedi učenicima da informacijama i materijalima pristupaju bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Project Manager: Maja Ivović
Robot: Sphero Mini
Uloga: Sphero Mini je idealan robot za uvođenje mlađih razreda u robotiku. Učenici početnici mogu da voze i igraju igrice inspirisane STEM-om pomoću aplikacije Sphero Play, a iskusniji mogu da napreduju do programiranja robota Sphero Mini sa kodiranjem zasnovanim na blokovima ili JavaScriptu u aplikaciji Sphero Edu.
Predmeti: Koristi se pre svega na časovima robotike, ali i na drugim časovima, npr. za motoričke aktivnosti (jedan primer uvođenja STEM sistema u nastavu već u mlađim razredima, a iskusniji idu do programiranja robota Sphero Mini sa kodiranjem zasnovanim na blokovima ili JavaScriptu u aplikaciji Sphero Edu).
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, konkretno – Sphero, Mini pomogne da steknu nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će podržavati njihovo učenje i razvijanje znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2020
Status projekta: Završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje robota mBot u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da učenicima u K–12 školama omogući što bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, konkretno – robota mBot. To uključuje upotrebu različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšale motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i da pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se učenicima obezbedi da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Project Manager: Maja Ivović
Robot: mBot
Uloga: mBot je STEM robot za kodiranje za početnike koji podstiče učenje programiranja na jednostavan i zabavan način. Uz šrafciger i uputstva, korak po korak, deca mogu da naprave robota od nule i iskuse radost praktičnog stvaranja. Mogućnost kodiranja pomoću blokova.
Predmeti: Primena robota na predmetima poput informatike, robotike i IKT-a. Pogodnije za mlađe razrede i IKT ( I, II, III, IV razred). Pogodno i za programiranje u V razredu.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, konkretno – mBot, pomogne da steknu nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će podržati njihovo učenje i razvijanje znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2020
Status projekta: Završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje robota Jimu u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da učenicima u K–12 školama omogući što bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, konkretno – robota Jimu. To uključuje upotrebu različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšale motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i da pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se učenicima obezbedi da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Project Manager: Maja Ivović
Robot: Jimu
Uloga: Jimu je robot pored kog učenici mogu da razviju ljubav prema robotima i robotici, kao i prema programiranju i logici. Jimu se može programirati pomoću blokova, što učenicima mlađih razreda nudi veoma lep uvod u robotiku i programiranje.
Predmeti: Primena robota na predmetima poput robotike, informatike i IKT-a.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, konkretno – robot Jimu, pomogne da steknu nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će podržavati njihovo učenje i razvijanje znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2020
Status projekta: Završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje robota MiRo u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da učenicima u K–12 školama omogući što bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, konkretno – robota MiRo. To uključuje upotrebu različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšale motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i da pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se učenicima obezbedi da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Project Manager: Maja Ivović
Uloga: MiRo je robot koji se bazira na veštačkoj inteligenciji i senzorima. Učenici mogu da komuniciraju sa robotom putem aplikacija na Android i iOS uređajima, kao i putem softvera za komunikaciju sa robotom. Ovaj robot nudi neverovatne mogućnosti – od programiranja putem blokova i programskog jezika Python do automatske detekcije zvuka, glasa, lica, ali i još mnogo toga.
Predmeti: na predmeta poput robotike, informatike i IKT-a, prvenstveno u srednjim školama i na fakultetima; pogodan je za interakciju sa mlađim učenicima.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, u ovom slučaju Miro robot, pomogne da usvoje nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2020
Status projekta: Završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje robota microBit u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da pomogne učenicima u K–12 školama da dobiju bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, u ovom slučaju robota microBit. To uključuje korišćenje različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšala motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se omogući učenicima da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem znanja i veština i nakon škole.
Projektni menadžer: Maja Ivović
Robot: microBit
Uloga: microBit je džepni računar kreiran za kodiranje, te pomaže učenicima osnovnih škola da nauče da kodiraju, kritički razmišljaju i rešavaju probleme; mogućnost kodiranja pomoću blokova.
Predmeti: Koristi se na predmetima poput robotike, informatike i IKT-a, prvenstveno kod mlađih razreda.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, u ovom slučaju robot microBit, pomogne da usvoje nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2021
Status projekta: Završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje robota Raspberry Pi u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da pomogne učenicima u K–12 školama da dobiju bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, u ovom slučaju robota Raspberry Pi. To uključuje korišćenje različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšala motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se omogući učenicima da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem znanja i veština i nakon škole.
Projektni menadžer: Maja Ivović
Robot: Raspberry Pi
Uloga: Raspberry Pi se sastoji od serije malih računara sa jednom pločom koja je pogodna za učenje robotike i računarstva. Ovaj projekat promoviše nastavu osnovnih računarskih nauka u školama i zemljama u razvoju; kodiranje pomoću programskog jezika Python.
Predmeti: Raspberry Pi se koristi na časovima informatike, fizike, tehnike i tehnologija, kao i na sekciji robotike. Koristi se za kodiranje pomoću programskog jezika Python. Ima mnoštvo komponenata koje učenici mogu da povezuju i prave jednu celinu koja može da se nadograđuje. Raspberry Pi objedinjuje elektrotehniku i programiranje u okviru jednog seta, tako da je ovo veoma koristan projekat.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, u ovom slučaju Raspberry Pi, pomogne da usvoje nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2021
Status projekta: Završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje seta Light Pack u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da pomogne učenicima u K–12 školama da dobiju bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, u ovom slučaju seta Light Pack. To uključuje korišćenje različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšala motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se omogući učenicima da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Projektni menadžer: Maja Ivović
Robot: Light Pack
Uloga: Light Pack – set za učenje elektronike i robotike za početnike koje elektronika i robotika zanimaju i koji planiraju da nastave da se time bave. Set sadrži Magic Light i još dve vežbe – 3 u 1 pakovanje. Ovaj set je osnova za budući samostalan rad. Nakon njega imaćete dovoljno znanja da razumete kako funkcionišu setovi Sound Pack i Motor Pack. Detaljno uputstvo će vas lako i brzo uvesti u čarobni svet elektronike i robotike, dok će vam priložene elektronske komponente omogućiti da sve naučeno i praktično isprobate.
Predmeti: Koristi se na časovima robotike, prirode i društva, sveta oko nas, fizike, tehnike i tehnologije, digitalnog sveta. Učenici samostalno povezuju strujno kolo od datih komponenata, te, zatvarajući ga, njegova LED sijalica počinje da svetli – prvo jedna, zatim i ostalih šest. Učenici rade vežbe iz elektronike.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, u ovom slučaju Light Pack, pomogne da usvoje nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2022
Status projekta: završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje robota Magic Light u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da pomogne učenicima u K–12 školama da dobiju bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, u ovom slučaju robota Magic Light. To uključuje korišćenje različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšala motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se omogući učenicima da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem znanja i veština i nakon škole.
Projektni menadžer: Maja Ivović
Robot: Magic Light
Uloga: U pitanju je set za učenje elektronike i robotike za apsolutne početnike. U kutiji ćete naći osnovne elektronske komponente. Detaljno uputstvo će vas lako i brzo uvesti u čarobni svet elektronike i robotike, dok će vam priložene elektronske komponente omogućiti da sve naučeno i praktično isprobate. Uz bogato ilustrovanu knjigu, uživaćete u procesu saznavanja novih stvari, a stići ćete i do „wow” momenta – kada se magična LED svetla konačno uključe!
Predmeti: Koristi se na časovima robotike, prirode i društva, sveta oko nas, fizike, tehnike i tehnologije, digitalnog sveta. Učenici samostalno povezuju strujno kolo od datih komponenata, te, zatvarajući ga, njegova LED sijalica počinje da svetli, prvo jedna, zatim i ostalih šest. Učenici rade vežbe iz elektronike. Uče da programiraju šemu zvanu „Migavac”.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, u ovom slučaju Magic Light, pomogne da usvoje nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2022
Status projekta: Završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje robota Sound Pack nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da pomogne učenicima u K–12 školama da dobiju bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, u ovom slučaju robota Sound Pack. To uključuje korišćenje različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšala motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se omogući učenicima da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem znanja i veština i nakon škole.
Projektni menadžer: Maja Ivović
Robot: Sound Pack
Uloga: Sound Pack će vam omogućiti da nadogradite stečena znanja i upoznate se sa novim elektronskim komponentama. U ovom setu se nalaze dva eksperimenta sa zvukom – 2 u 1 set. Kroz rad sa ovim setom naučićete kako funkcioniše zvučnik, kako da proizvedete zvuk, kao i kako da sve ovo kombinujete sa prethodno stečenim znanjima o LED svetlima i napravite fantastične svetlosne i zvučne efekte.Uz dve bogato ilustrovane knjige i nove elektronske komponente, uživaćete eksperimentišući sa setom Sound Pack!
Predmeti: Koristi se na časovima robotike, prirode i društva, sveta oko nas, fizike, tehnike i tehnologije, digitalnog sveta. Učenici samostalno povezuju strujno kolo od datih komponenata, te, zatvarajući ga, njegova LED sijalica počinje da svetli, a nakon toga povezuju zvučnik, koji na određenu komandu pušta zvuke i melodije. Učenici rade vežbe iz elektronike.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, u ovom slučaju robot Sound Pack, pomogne da usvoje nova znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2022
Status projekta: Završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.
Testiranje i uvođenje elektromotora Motor Pack u nastavu u K–12 školama
Opis projekta: Cilj ovog projekta je da pomogne učenicima u K–12 školama da dobiju bolje edukativno iskustvo korišćenjem tehnologije, u ovom slučaju elektromotora Motor Pack. To uključuje korišćenje različitih digitalnih alata i platformi, kao što su onlajn-učionice, e-knjige i interaktivne aplikacije, kako bi se poboljšala motivacija i angažovanost učenika.
Cilj projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poboljša kvalitet obrazovanja u K–12 školama korišćenjem tehnologije i pomogne učenicima da steknu nova znanja i veštine na zabavan i zanimljiv način. Takođe, cilj je da se poveća efikasnost nastave i da se omogući učenicima da pristupaju informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Projektni menadžer: Maja Ivović
Robot: Elektromotor Motor Pack
Uloga: Spremni ste da naučite prve korake u robotici, tj. kako da upravljate elektromotorima? Onda je ovaj set baš za vas! Principi rada elektromotora i elektronski sklopovi koji omogućavaju da njima upravljate onako kako vi želite sadržaj su ovog kompleta. Naravno, u kutiji ćete naći i sve potrebne elektronske komponente, kao i elektromotor, kako biste sve naučeno i praktično isprobali. Uz dve bogato ilustrovane knjige, lako ćete razumeti i naučiti sve što ste oduvek želeli da znate o motorima!
Predmeti: Koristi se na časovima robotike, prirode i društva, sveta oko nas, fizike, tehnike i tehnologije, digitalnog sveta. Učenici samostalno povezuju strujno kolo od datih komponenata, te, zatvarajući ga, njegova LED sijalica počinje da svetli, a nakon toga povezuju elektromotor, koji pokreće ostale komponente. Učenici rade vežbe iz elektronike.
Ishod projekta: Očekivan rezultat ovog projekta je da učenici u K–12 školama dobiju kvalitetnije obrazovno iskustvo i da im tehnologija, u ovom slučaju elektromotor Motor Pack, pomogne da usvoje nove znanja i veštine na zabavan i efikasan način. Takođe, očekuje se da će nastava biti uspešnija i da će učenici imati pristup informacijama i materijalima bilo kada i bilo gde, što će im omogućiti da nastave sa učenjem i razvijanjem svojih znanja i veština i nakon škole.
Trajanje projekta: 2022
Status projekta: Završen
Uspeh projekta: Robot je uspešno implementiran i koristi se u nastavi u K–12 školama LINK edu Alliance.